loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 443 تابستان 1392 نظرات (0)

آمارها نشان مي دهد، در کشوري مانند آمريکا از سال ۱۹۹۷، فروش مسکن براي درد عضلات و مفاصل ۹۰ درصد افزايش پيدا کرده است. اين آمار بسيار بالا و نگران کننده است به ويژه که عمده اين دردها را مي توان بدون دارو هم برطرف کرد! از جمله اين روش ها، ورزش و ماساژ است که در بهبود دردهاي ناحيه سر، شانه، زانو و... بسيار موثر است.

درد دست؛به نقل از سايت «Readers digest»، نشستن طولاني مدت پشت ميز منجر به سندروم تونل کارپل مي شود.در اين زمينه مي توان با انجام يک سري ورزش هاي ويژه در هر يک ساعت مانع بروز درد شد.

۱ - دست چپ؛ در حالي که کف دست به طرف بالاست، انگشتان را به سمت مچ دست به آرامي بکشيد تا احساس کشش کنيد، دست خود را به مدت ۵ ثانيه در اين حالت نگه داريد و سپس اين حرکت را با دست راست نيز انجام دهيد.

۲ - در جلوي قفسه سينه کف دست ها را با هم فشار دهيد، سپس به سمت پايين يعني ران پا بياوريد تا در قسمت مچ احساس کشش کنيد دست خود را به مدت ۵ ثانيه در اين حالت نگه داريد.

۳ - انگشتان دست را باز کنيد و به مدت ۵ ثانيه نگه داريد.

۴ - شست دست چپ را به آرامي به سمت مچ بکشيد تا احساس کشش کنيد براي ۵ ثانيه نگه داريد، سپس اين حرکت با شست دست راست تکرار شود.

۵ - دست را مشت کنيد. ابتدا انگشت کوچک، سپس يکي يکي بقيه انگشتان را جمع کنيد تا مشت شود. سپس مچ را به سمت داخل کج کنيد تا احساس کشش پيدا کنيد و به مدت ۵ ثانيه نگه داريد.

۶ - قسمت داخل و خارج هر دست را به آرامي ماساژ دهيد سپس تکان دهيد.

پا درد:۱ - پا درد؛ تکه يخي را در پارچه اي قرار دهيد و با آن به آرامي پاي خود را ماساژ دهيد.

۲ - ماساژ پا با استفاده از توپ تنيس

توپ را زير يک پاشنه پا قرار دهيد، بايستيد و وزن بدن خود را روي آن قرار دهيد. به آرامي توپ را از پاشنه به نوک انگشتان بغلتانيد. زماني که توپ به انگشتان مي رسد، انگشتان را کاملاً باز کنيد. اين حرکت را با پاي ديگر نيز انجام دهيد در صورت نداشتن توپ تنيس مي توانيد از قوطي کنسرو نيز استفاده کنيد. پس از انجام دادن اين ورزش، شيشه آب يخ را نيز زير پا بغلتانيد تا پا آرام شود.

۳ - درد شانه يا کمر:ماساژ با توپ تنيس براي افرادي که تمامي روز پشت ميز رايانه مي نشينند و کمر را به سمت جلو خم مي کنند يا افرادي که کمردرد دارند، مفيد است.

براي انجام دادن اين ورزش، روي زمين دراز بکشيد و توپ را در قسمتي که درد مي کند مثلاً قسمت تحتاني کمر بين استخوان کتف قرار دهيد و آن را بغلتانيد تا به نرم ترين قسمت آن برسيد. در همان حالت به مدت ۵ دقيقه يا تا زماني که احساس شل شدن عضله مي کنيد ادامه دهيد.

زانو درد:غلتک هايي از جنس فوم يا تکه اي از لوله پي وي سي را زير عضله قرار دهيد اين وسايل، عضلات سفت شده را ماساژ مي دهد.به قسمت راست دراز بکشيد و لگن راست را روي غلتک قرار دهيد، در حالي که دستتان را روي زمين قرار داده ايد پاي چپ را روي پاي راست قرار دهيد و کف پاي چپ را صاف روي زمين قرار دهيد. بدن خود را به سمت راست بغلتانيد به طوري که غلتک از لگن به سمت زانو حرکت کند اين حرکت را به مدت ۳۰ ثانيه تکرار کنيد. سپس از غلتک براي قسمت چپ نيز استفاده کنيد

روزنامه خراسان

براي دريافت جديدترين اخبار و مطالب روزانه در ايميل تو خبرنامه عضو شويد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 54
  • آی پی امروز : 520
  • آی پی دیروز : 971
  • بازدید امروز : 2,834
  • باردید دیروز : 8,573
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 25,895
  • بازدید ماه : 124,467
  • بازدید سال : 910,859
  • بازدید کلی : 7,266,386
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله