loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 436 زمستان 1391 نظرات (0)

حبوبات می توانند برای مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی بمانند و علاوه بر احساس پری شکم و حس رضایت، به کنترل وزن نیز کمک می‌کنند.

فیبر موجود در حبوبات برای سلامت قلب مفید است و می‌تواند به هر نوع رژیم غذایی اضافه شود چرا که میزان زیادی فیبر محلول را دارا می‌باشد و می‌تواند سطح کلسترول و تری گلیسرید خون را پایین بیاورد. بسته به نوع حبوبات، محتوای فیبر بین 5 تا 8.6 گرم در هر 100 گرم متفاوت است.

دانشمندان توصیه می‌کنند که بزرگسالان هفته‌ای 3 فنجان حبوبات برای ارتقاء سطح سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن از قبیل سرطان استفاده کنند

نصف فنجان حبوبات 7 گرم پروتئین تولید می‌کند که برابر با میزان پروتئینی است که در 28 گرم گوشت مرغ، گوشت قرمز و گوشت‌ ماهی وجود دارد

حبوبات را می‌توان در ظرف غذای اصلی یا به عنوان پیش غذا و اسنک قرار داد. اگر شما انواع حبوبات را از قبیل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه و سفید، لوبیا چشم بلبلی و نخود در آشپزخانه خود داشته باشید می‌توانید بسیار خلاق باشید. از حبوبات در سالادها نیز می توان استفاده نمود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 662
  • بازدید امروز : 603
  • باردید دیروز : 10,164
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 10,767
  • بازدید ماه : 161,659
  • بازدید سال : 948,051
  • بازدید کلی : 7,303,578
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله