loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 334 تابستان 1392 نظرات (0)

معمولاً همه ما دوست داريم درباره سلامت خود چيزهاي زيادي بدانيم. پزشکان نيز در اين زمينه تجربه هاي زيادي دارند که در اين مطلب به نقل از «نيوزويک» به چند نمونه از آن اشاره مي کنيم. اين تجربه ها نتيجه مطالعه و تلاش محققان زيادي بوده است که باعث جواني و سلامت شما مي شود. در ادامه به چند پيشنهاد در اين باره اشاره مي کنيم

چين و چروک ها را با غذاهاي دريايي کاهش دهيد

طبق نتايج تحقيقات محققان دانشگاه ايالت ميشيگان، راهکار اصلي براي سالم نگه داشتن پوست مصرف ۱۶۸ گرم ماهي ۳ بار در هفته است. اين نوع غذا، چين و چروک و افتادگي پوست را تا ۳۰ درصد کاهش مي دهد. ماهي سرشار از پروتئين، مواد معدني و امگا۳ است. اين ماده مغذي، کلاژن و عضلات را که باعث لطافت پوست مي شود، تغذيه مي کند. ماهي سالمون سرشار از نوعي آنتي اکسيدان است که چين و چروک و خط هاي ريز را کاهش مي دهد.

خستگي مفرط و چاي سبز

يک جراح زيبايي از نيوجرسي مي گويد: براي کسب انرژي، چاي سبز مصرف مي کنم. چاي سبز حاوي ترکيبي است که به مغز کمک مي کند تا قند خون را به عنوان سوخت مصرف کند و توليد هورمون هاي انرژي زا به نام «آندورفين» را تحريک کند.


ويروس ها را با عسل طبيعي از بين ببريد

عسل طبيعي سرشار از آنتي بيوتيک هاي طبيعي و آنزيم هاي درمان کننده است. عسل، ميکروب هايي را که عفونت هاي سينوس و بيماري هاي ديگر مربوط به سرماخوردگي را ايجاد مي کند، از بين مي برد. مصرف روزي ۲ قاشق مرباخوري، گلودرد را التيام مي بخشد و سرفه را کاهش مي دهد. براي افزايش حافظه و تمرکز شکلات بخوريدشکلات کاکائو، (ترجيحاً تلخ) حاوي فلاوانوئيد است. اين ترکيب رگ هاي خوني را که سرشار از اکسيژن است باز مي کند، قدرت حافظه و تمرکز را براي ۲ ساعت متوالي افزايش مي دهد.


بهبود خلق و خو با مصرف ويتامين D

۸۰درصد زنان دچار کمبود ويتامين D هستند زيرا به اندازه کافي در معرض نور خورشيد قرار نمي گيرند. کمبود ويتامين D توان مغز را براي توليد سروتونين کاهش مي دهد و فرد دچار ناراحتي و حتي افسردگي مي شود. خوشبختانه مصرف روزي ۲۰۰۰ واحد بين المللي ويتامين D مي تواند اين کمبود را در عرض ۲ ماه جبران کند. مصرف ويتامين باعث ايجاد انرژي، شادابي و احساس جواني در مصرف کننده مي شود.


اضطراب را با ورزش از بين ببريد

مشکلات زندگي مي تواند براي پزشکان نيز استرس و اضطراب به وجود بياورد. يک پزشک و متخصص سرطان از ويرجينيا براي مقابله با اضطراب به ورزش هاي تنفسي رو آورده است. براي انجام دادن اين ورزش، به آرامي با شمارش ۷ و از طريق بيني نفس بکشيد به گونه اي که شکم منقبض شود تا شمارش ۴ نفس را نگه داريد و سپس به آرامي و با شمارش ۷ از دهان خارج کنيد. اين حرکت را چند بار تکرار کنيد تا احساس خوبي پيدا کنيد. محققان کانادايي مي گويند، ورزش هاي تنفسي توليد هورمون هاي استرس زا را کاهش مي دهد و در نتيجه در هر يک دقيقه ميزان اضطراب تا ۶۳ درصد کاهش پيدا مي کند.


حافظه را با زردچوبه تقويت کنيد

اگر احساس مي کنيد که کمي فراموشکار شده ايد، وقت آن رسيده است که زردچوبه را به صورت جدي به برنامه غذايي خود اضافه کنيد تا حافظه تقويت شود. کورکومين، يکي از فعال ترين مواد موجود در زردچوبه است که آنتي اکسيدان آن براي مغز بسيار مفيد است.


سيستم ايمني بدن را با سبزيجات تقويت کنيد

دکتر کلز از ويرجينيا که همواره با بيماران در ارتباط است براي تقويت سيستم ايمني بدن خود، سبزيجات رنگي از جمله هويج، فلفل،کلم پيچ و... مي خورد. به گفته محققان مصرف روزي ۲ پيمانه سبزيجات، احتمال ابتلا به بيماري را به نصف کاهش مي دهد.


براي پيشگيري از نوسان قند خون، دارچين مصرف کنيد

محققان آمريکايي مي گويند، افزودن نصف قاشق مرباخوري دارچين به برنامه غذايي روزانه، از نوسان قند خون تا ۲۹ درصد يا بيشتر پيشگيري مي کند و جذب کربوهيدرات در روده کوچک را کاهش مي دهد. يک متخصص زنان مي گويد، بي ثباتي قند خون و مصرف شيريني جات باعث گرسنگي و نفخ مي شود اما ۷۲ ساعت پس از افزودن دارچين به غذا، اين حالت کم کم از بين مي رود.


دردها را با خوابيدن از بين ببريد

حداقل ۶۷ درصد زنان از سردرد، کمردرد، درد مفاصل و دردهاي ديگر رنج مي برند. خواب توليد هورمون ها را تقويت مي کند، در نتيجه التهاب کاهش مي يابد و بافت هاي آسيب ديده التيام پيدا مي کند.


ميوه بخوريد

هر زمان که هو س خوردن يک ماده شيرين کرديد، ميوه بخوريد زيرا مصرف ميوه باعث مي شود آن هو س از بين برود. علاوه بر آن، آنتي اکسيدان ميوه نه تنها از بدن در برابر بيماري قلبي و سرطان محافظت مي کند بلکه روند پيري مغز را نيز کاهش مي دهد. ميوه براي حفظ سلامت پوست نيز مفيد است

روزنامه خراسان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 300
  • آی پی دیروز : 450
  • بازدید امروز : 1,845
  • باردید دیروز : 4,664
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 26,709
  • بازدید ماه : 51,386
  • بازدید سال : 595,503
  • بازدید کلی : 6,951,030
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله