loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 365 پاییز 1392 نظرات (0)
گوگل طي مراسمي ويژه پنجمين گوشي از خانواده نکسوس و نسخه جديد آندرويد موسوم به کيت کت را معرفي کرد. تمرکز اصلي گوگل در آندرويد 4.4 پشتيباني بهتر از سخت افزارهاي ارزان قيمت و ضعيف است تا ميلياردها نفر از مردم جهان نيزکه نمي توانند گوشي هاي هوشمند گران قيمت بخرند، بتوانند اين سيستم عامل را تجربه کنند.گوگل در مراسم معرفي نسخه جديد آندرويد اعلام کرد که نه تنها سيستم عامل آندرويد به حافظه رم کمتري نياز دارد بلکه از اين پس نرم افزارهاي گوگل نيز همگي حافظه کمتري را اشغال مي کنندو در اين راستاتمام اپليکيشن هاي گوگل به روز شد. نسخه جديد آندرويد به خوبي با گوشي هاي مجهز به 512 مگابايت حافظه رم کار مي کند و نرم افزارها نيز به صورت خودکار خود را با اين ميزان از حافظه مطابقت خواهند داد. گوگل با اين اقدام خود قصد دارد تسلط بهتري بر بازار گوشي هاي ارزان قيمت داشته باشد.در همين راستا بخش هايي از رابط کاربري آندرويد نيز ساده و البته کارآمد شده است؛ به عنوان مثال يک کليد ميانبر در صفحه قفل گوشي اضافه شده است. دکمه هاي هدايت سيستم عامل که در انتهاي صفحه نمايش قرار دارد نيز وقتي برنامه ها را اجرا مي کنيد محو مي شود و هر زمان کاربر به آن ها نياز داشته باشد دوباره ظاهر مي شود.

نرم افزارهاي شماره گير تلفن و پيغام رسان Hangouts نيز به روز شده است تا جست وجو براي کاربر و همچنين جست وجو براي افرادي که در نزديکي موقعيت فيزيکي کاربر قرار دارند، آسان تر شود. Hangouts بيش از پيش با سيستم عامل آندرويد يکپارچه شده است و به عنوان مثال شکلک هاي آن از طريق صفحه کليد نيز در دسترس خواهد بود. گوگل همچنين امکان ارسال پيامک را از طريق اين نرم افزار ميسر کرده و همچنين کيفيت مکالمه صوتي نيز در آن بهبود يافته است.در کيت کت براي دسترسي به Google Now تنها کافي است، صفحه را لمس کنيد و از سمت چپ به راست بکشيد.به گزارش engadget ،در نسخه جديد آندرويد، ارسال بي سيم اطلاعات به چاپگرها ميسر شده است. در آندرويد کيت کت مصرف انرژي بهينه تر شده است و به اين ترتيب با همان سخت افزار قبلي، طول عمر باتري در اين آندرويد افزايش خواهد يافت. گوگل براي بهينه سازي مصرف انرژي، مديريت بهتري را روي درخواست هاي بخش هاي مختلف سيستم به اينترنت داشته است.به گزارش zoomit ،قابليت جست وجوي صوتي Voice Search نيز بدون نياز به دست و از طريق به زبان آوردن عباراتي خاص فعال مي شود. موتور تشخيص صدا در نسخه جديد آندرويد بهبود يافته و با 25 درصد دقت بالاتر دستورات صوتي کاربر را تشخيص مي دهد. نسخه جديد Google Now نيز تمام قابليت هاي جديد جست وجوي صوتي را ارائه خواهد کرد.از همين امروز فروش نکسوس 5 با آندرويد کيت کت در آمريکا آغاز مي شود، اما ارائه بسته به روز رساني براي نکسوس هاي ديگر از هفته هاي آينده شروع خواهد شد.


معرفي نکسوس 5 با آندرويد کيت کت و صفحه نمايش ۵ اينچي

گوگل به طوررسمي عضو جديد خانواده نکسوس را معرفي کرده ، گوشي 5 اينچي که به پردازنده و سخت افزاري کارآمد تجهيز شده است.نکسوس ۵ از صفحه نمايش Full HD با سايز 4.95 اينچ و با رزولوشن 1920 در 1080 پيکسل و تراکم ۴۴۵ پيکسل در اينچ برخوردار است.در تصوير منتشر شده از اين گوشي، اولين تصوير از آندرويد کيت کت نيز به نمايش درآمده است. نکسوس ۵ که مانند نسل قبل خود ساخت شرکت LG است، به شيشه محافظ گوريلا گلس ۳ مجهز است و ابعاد آن ۶۹.۱۷ در ۱۳۷.۸۴ ميلي متر و ضخامت آن ۸.۹۵ ميلي متر است.به گزارش slashgear،وزن اسمارت فون جديد گوگل، ۱۳۰ گرم است و به بلوتوث 4 نيز مجهز است.پردازنده Snapdragon 800 به کار رفته در نکسوس ۵ گوگل با فرکانس ۲.۳ گيگاهرتز کار مي کند و درون آن نيز حافظه رم ۲ گيگابايتي وجود دارد. نکسوس ۵ در 2نسخه و با حافظه ذخيره سازي ۱۶ و ۳۲ گيگابايت روانه بازار خواهد شد و همچون نسخه هاي قبلي فاقد درگاه microSD براي اتصال حافظه خارجي است. اين گوشي در 2رنگ سفيد و سياه عرضه مي شود.دوربين نکسوس 5 همچون LG G2 داراي لرزش گير اپتيکال است که بازده دوربين را در عکس برداري در نور کم و همچنين فيلم برداري افزايش مي دهد. اين دوربين همچنين از يک فلاش LED بهره مي برد. گوگل ترجيح داده از دوربين ۸ مگاپيکسلي در نکسوس ۵ بهره ببرد که با يک دوربين ۱.۳ مگاپيکسل در جلو همراه است.درگاه ميکرو USB در لبه پايين نکسوس ۵ از فناوري خاصي به نام SlimPort پشتيباني مي کند که از طريق يک مبدل خروجي تصوير با رزولوشن 1080p را به درگاه HDMI نمايشگرهاي ديگر منتقل مي کند. در واقع در اين فناوري درگاه ميکرو USB به HDMI تبديل مي شود.نسخه ۱۶ گيگابايت نکسوس ۵ با قيمت ۳۴۹ دلار و نسخه ۳۲ گيگابايت آن با قيمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.ال جي همچون نکسوس قبلي، توليد کننده نکسوس 5 است. گوگل نکسوس وان را از طريق HTC، نکسوس S و گلکسي نکسوس را از طريق سامسونگ و نکسوس 4 و نکسوس 5 را از طريق ال جي توليد کرده است.گوشي هاي نکسوس در يک مشخصه مشترک اند و آن استفاده از آندرويد خام و خالص گوگلي است.


عرضه لوازم جانبي نکسوس 5

لوازم جانبي اسمارت فون جديد گوگل نيز به زودي در فروشگاه  گوگل پلي عرضه مي شود.درست است که نکسوس ۵، به کمک شيشه هاي گوريلا گلس ۳ محافظت مي شود اما اين مسئله تنها به حفاظت از يک طرف اسمارت فون منجر مي شود. کاورهاي محافظ Bumper گوگل و QuickCover شرکت LG که براي محافظت از نکسوس ۵ طراحي شده است، به ترتيب با قيمت ۳۵ دلار و ۵۰ دلار به فروش مي رسد.

روزنامه خراسان

فروشگاه اینترنتی گوشی

براي دريافت جديدترين اخبار و مطالب روزانه در ايميل تو خبرنامه عضو شويد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 460
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 460
  • بازدید ماه : 108,751
  • بازدید سال : 652,868
  • بازدید کلی : 7,008,395
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله